Kexnougaten Kismet

Nåt jag saknar är Marabous Kexnougat.
 
 
En riktig 80-talsklassiker i mitt liv, inslagen i guldpapper.
Smakade så mycket godare är vanlig kexchoklad, då denna var mer rustik i smaken och det var mer att bita i, mot Cloettas som bara krasade sönder i småsmulor.
Någon mer som minns och saknar?
 

För drygt 10 år sedan, gjorde jag dock till min glädje en upptäckt i vårt finska grannland, som påminner om den.
 
Fazer´s Kismet!
 
Den är lite tamare och mildare i sin framtoning, ja rent av mesig.
Men det hindrade mig inte från att lyckas föräta mig på den och jag har haft ett uppehåll på några år nu.
 
Men i sann gottegrisanda, så offrade jag mig nu när jag var där på besök, och köpte en för er skull, så jag kan blogga om den.
Och den slank ner...
Måhända är jag nu botad från min tidigare förätning.
 
 
 
 
 
Taggar: Fazer Kismet, Kexnougat;

Kommentarer :

#1: Annika K

Minns .. Åååh!! Och saknar massor!

skriven
#2: Maria

Blä! Den ser inte god ut.

skriven
#3: Jossi

Hej! Idag provade jag Fazers Kina Wafer som på bilden ser exakt ut som den Kismet du beskrev ovan, och den tyckte jag påminde på pricken om den efterlängtade och saknade Kexnougaten!!!

Svar: Ja det har du rätt i! Jag har också provat Kina Wafern och den är inte så dum :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :