Topp Tre 2013

Förra året bjöd på många nya och trevliga chokladsmaker.
Jag har lite svårt att lämna det bakom mig, utan att få suga på pralinminnena ett tag till.
Så Årskrönikan till trots, jag gör även en Topp Tre Nykomlingar 2013.
Sen kan jag gå vidare!
 
Ingen idé att hålla inne på spänningen.
Vi går direkt på vinnaren!
 
Guld - Nocciolato
Guden från Italien! jag är så glad att jag upptäckte dig.
 
Silver - Lyxmarshmallows
Bedårande marshmallowskuber, på gränsen till för stora för att få in hela i munnen på en gång, doppade i mörk belgisk choklad. Plockgodis i lösvikt kan inte bli bättre än så här!
(Här hade jag igentligen tänkt sätta Flödebollen från St. Michelsen, men eftersom det inte är en nykomling för mig, så blev den diskvalificerad).
 
Brons - Reese´s Peanut Butter Cups.
Sista pallplatsen intas av choklad från USA och får även utmärkelsen Årets Överraskning. Jag hade noll förväntningar på denna men efter första tuggan var jag omvänd och övertygad.
Kanske den kom in i mitt liv vid rätt tidpunkt? Sockernivån var rätt hög i slutet av året och det här var en frisk fläkt med sin salta jordnötssmak.
 
Det här var ju kul!
Kanske ska fortsätta och utse "Månadens Choklad" och sedan i slutet av året får några finalister tävla om Best in Show eller liknande?
Vad tycker ni?
 
Så, nu är jag redo att ta mig an nya chokladupplevelser.
2014, nu börjar vi!

Kommentarer :

#1: Christin

Bra idé! Har smakat den du har på tredje plats och den var ganska god. Dom chokladdopade marshmallowsen ser smarriga ut.

skriven
#2: Christin

Menade förstås doppade och ej dopade ;-)

skriven
#3: Sara

Ja! Skulle vara kul att läsa.

skriven
#4: Vera

Ja det skulle vara kul! :)

skriven

Kommentera inlägget här :