Filipinos

Dessa spanska kakor kommer att förändra era liv.
 
Finns i affärerna sedan v. 7.
Hur har jag kunnat missat dem under så lång tid?
 
Beskrivs som "donut-liknande kex doppade i choklad".
 
Jag tycker dom ser ut som Frolic....
 
Jag älskar storleken på minimunkarna!
Helt perfekta att bara stoppa rakt in i munnen.
Det funkar utmärkt att langa in dom på löpande band direkt ur kartongen.
Inget kladdande och delande.
 
Kexet är bastant och ger ett fint tuggmotstånd och chokladen är över förväntan.
Den känns bekant på något vis. Som att jag har ätit den förut.
Men jag kan inte sätta fingret på vad det är.
Då kommer jag på det - de påminner om Fingers!
 
Men dessa har mer karaktär, känns gedignare och mer äkta.
 
Filipinos har blivit min drog.
Jag är besatt av dom!
Sedan i går kväll har jag tryckt i mig tre paket och är inne på mitt fjärde...
 
Hoppas inte min man läser detta.
Han går i tron att jag följer min träningsdiet exemplariskt.
Hehe...
 
Taggar: Filipinos, chokladkex, kakor, fika, chokladdoppade kex, kakor från Spanien, spanska kakor;

Kommentarer :

#1: Olivia

Kan du inte göra en utprovning av vad som funkar och vad som inte funkar att doppa i smält choklad? :D

Svar: Hur menar du då? Vilken sorts godis/kakor som funkar, eller överlag?
Chocochock

skriven
#2: Anna

nya mörka marabou med kaffe smak är så god! tips

Svar: Den har jag inte sett, men jag tycker ju varken om Marabou eller kaffe, så den kanske inte passar mig… :)
Chocochock

skriven
#3: Melody Moonchild

De med vitchoklad är faktiskt mycket godare enligt mig! :D

Svar: Nej, jag håller på de mörka :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :