Grön choklad

Mörk, ljus, blond och vit choklad har jag hört talas om och smakat.
Nu har jag även stiftat bekantskap med GRÖN choklad!
 
Matcha är ett exklusivt te från Japan och de torkade tebladen ger färg och smak åt chokladen.
 
Jag kan inte säga att det ser särskilt smakligt ut.
Försäljaren fick både en och två gånger övertyga mig om att den inte innehöll wasabi innan jag skeptiskt smakade på en ruta.
 
Men den var faktiskt överraskande frisk, söt och god!
Smakade lite citron.
Men jag tycker fortfarande inte att den ser god ut...

Kommentarer :

#1: Christin

Spännande! Har aldrig hört eller sett om grön choklad förut.
Ska den vara nyttig ? Ser nästan lite sjuk ut men förpackningen var rätt fin.

Svar: Jag vet inte om den är nyttig, men teerna skulle vara exklusiva. Den kändes ganska "ren" och naturlig.
Chocochock

skriven
#2: Lesthi

Oj spännande :O jag skulle förväntat mig limesmak.

Svar: Ja, fast jag var mest rädd för wasabi :)
Chocochock

skriven
#3: Karin

Ser spännande ut! Jag har provat röd choklad, det var fruktansvärt.

Svar: Röd choklad? Oj, är det också nån tevariant?
Chocochock

skriven
#4: Carolina

Jag älskar matcha-choklad! Man borde prova att baka något eller göra krämig tryffel på den, med något slags crisp i.... mums!

Svar: För mig var Matcha en nyhet.
Chocochock

skriven
#5: Catarina i Piteå

Nej, den ser inte god ut.
Den ser ut som gammal tvål. :)

Svar: Haha, ja det har du rätt i!
Chocochock

skriven
#6: vera

är det vit choklad som grund eller vad man ska säga?

Svar: Nej jag tror det är en mjölkchoklad som är basen.
Chocochock

skriven
#7: Sara

Åh den hae jag sett förut! Har ett café där jag bor som också säljer lite finare matvaror. Har inte vågat smaka dock

Svar: Då får du prova nästa gång. Den var helt OK.
Chocochock

skriven
#8: Karin

Nej, det var inte någon te variant. Jag köpte dom i Galveston (Texas) på Rainforest Café :)

Svar: OK. Har inte sett någon röd choklad i Sverige.
Chocochock

skriven
#9: Åsa i Växjö

Den har jag aldrig hört talas om. Tycker att det lät spännande så den måste jag kolla upp :) Tack för tipset!

Svar: Ja den var lite speciell, men god.
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :