ICA´s fyllda cookies

Jag såg att Ica kommit ut med en ny sorts fylld cookie.
 
Cookiesar är ju alltid trevligt.
 
Doppad i mjölkchoklad med mjuk kolafyllning och mörka chokladbitar.
Låter som en alldeles ypperlig innehållsförteckning.
Priset på 13.90 kr skvallrar dock om att kvaliteten nog inte är den bästa.
 
Ser ju lovande ut. Rikligt med choklad i botten!
Men det luktar inte så gott.
Känner av den där karaktäristiska bismaken av kaffekola, som billiga fulkakor ofta luktar och smakar.
Nån syntetisk fusksmak.
 
Jag gillar inte när kakor är så där industriperfekta och lika i storleken.
De får gärna vara lite knöggliga och ojämna, så det känns mer hembakat.
De här ser lite ut som toppen på en muffins?
 
De är trevligt knapriga i kanten och kolafyllningen smakar som en rinnande Dumle.
Jag ser att det är bitar av mörk choklad, men jag känner ingen smak.
 
Med tanke på priset så är det såklart fräckt att klaga på smaken.
De är väl en OK budgetvariant, men inget jag kommer köpa igen.
Jag vill njuta av mina kakor!
 
Tack för förslagen ni kommit med om vad jag ska prova för choklad.
Jag ska se vad jag lyckas hitta att köpa i morgon.
Får bli en fredagsmysaktivitet att prova olika sorter.
 
 
Taggar: ICA fyllda cookies, cookies med kolafyllning, kakor, kakor på ICA;

Kommentarer :

#1: Erica

Jag har ett litet tips till dig. Om du vill få tag på annorlunda och rolig choklad är denna hemsida väldigt trevlig att besöka: http://www.worldofsweets.de/ Jag beställde därifrån för ej längesedan och var väldigt nöjd, och leveransen var snabb. Då chokladen transporteras från Tyskland blir frakten dock ganska dyr. Fraktkostnaden är relativt fast (man måste nog beställa ganska mycket för att den skall öka), och brukar ligga på 18 EUR. Så det är nog smartast att passa på att beställa en del när man väl beställer därifrån. Mycket trevligheter har de i alla fall att beställa. :-)

Svar: Det var en rolig sida :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :