Milka-fest på City Gross

I dag när jag var på City Gross för att köpa på mig lite av det ni har önskat att jag ska prova, så sprang jag på den här hyllan.
 
Massor av Milka chokladkakor med smaker jag ej sett förut för endast 10 kronor.
 
När jag provade Marabous nyhet med salta kex, så var  det någon av er som påpekade att de hade härmat Milka. 
Och det ser jag ju nu att dom har.
Snacka om att kopiera rakt av!
Får man göra så i chokladbranschen?
 
Dessa köpte jag, en triss i Milka.
 
Taggar: Milka choklad, Milka nya smaker, Milka TUC;

Kommentarer :

#1: rememberthiis.blogg.se

Gott :D

skriven
#2: Gisela

Milka och Marabou ägs av samma företag, Mondelēz International. De äger även Oreo, TUC, LU, Daim osv.

Lite trist att allt ägs av samma företag tycker jag. Då kommer det väldigt sällan något nytt utan samma idéer sprids över deras varumärken. I sminkvärlden är det värst, känns som att allt ägs av Loreal Paris nuförtiden :/

Svar: Jaha, det förklarar saken. De kommer ju knappast stämma sig själva för plagiat.. Men visst känns det trist, det håller jag med om!
Chocochock

skriven
#3: Åsa i Växjö

Jag har inte läst din blogg på ett tag.. Hade helt missat Marabous "nya" men såg dem på ÖoB i Växjö för nån dag sen och köpte hem en av varje. Har inte testat dem än!

Svar: Va roligt :). Hoppas de smakade!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :