För exakt ett år sedan...

Tidsinställt.
 
Jag roar mig ibland med att läsa mina gamla blogginlägg från tiden då bloggen var en nischad chokladblogg.
Det hann bli nästa 400 inlägg med chokladrecensioner innan den bytte inriktning.
 
Dagens inlägg 10 augusti 2014 handlade om den här jättemaffiga muffinsen.
Choco Four på Espresso House.
Du kan frestas över inlägget här.
 
Nu för tiden när jag låter bli att äta dessa godsaker, får jag nöja mig med att titta på bilder, läsa bakbloggar och lyssna på andras upplevelser.
Så dela gärna med er till mig.
  • Hur ofta fikar du?
  • Favoritställe, någon favoritkedja?
  • Topp tre bästa fikabröd?
Jag väntar med spänning!
 
Taggar: Choo Four på Espresso House, fika på Espresso House, utbud på Espresso House, chokladmuffins, tips på fikaställen;

Kommentarer :

#1: Emmelie

När jag var liten var det alltid fika på helgerna, på sommarlovet blev det i princip varje dag men nu i vuxen ålder blir det nästan aldrig. Är nog för snål. :D
Jag bakar desto mer. Freestylar och testar mig fram, arbetskamraterna får agera försökskaniner.

Svar: Du måste vara uppskattad på din arbetsplats :)
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Lesthi

Jag fikar ganska sällan, och i så fall på jobbet om jag bakat nåt där. Eller om jag bakar hemma, drömtårta och mockarutor är det bästa :D Men överlag föredrar jag choklad och godis framför fikabröd så jag har ingen direkt favoritkedja.

Svar: Duktig du är som bakar själv! Jag gör inte det så ofta, men hembakat slår ju det mesta!
Mitt liv 2.0

skriven
#3: Anonym

Men jag glömde ett tips. Om ni befinner er i västra Götaland ska ni åka förbi Trollabo Kvarn i Herrljunga. På söndagar har de kakbuffé (!), bland de godaste kakorna/ bullarna jag ätit. Allt hemgjort från grunden, många sorter, superkvalitet med mycket smak! Så bra!

Svar: Jag har faktiskt bott några år i Herrljunga! Men det är inget ställe jag känner igen. Får undersöka det om vi har vägarna förbi.
Mitt liv 2.0

skriven
#4: Alex

Jag har ett sockerfritt efterrättealternativ. Är ju diabetiker och detta äter jag ibland efter träningen tom:

Detta är till en normalstor pajform:
Smält 100 gram smör och blanda med 3 dl havregryn (eller fiberhavregryn eller andra gryn du vill ha).
Tryck ut i botten på en pajform.

Blanda 1 ägg, 1 dl creme fraich, 1 dl Philadelphiaost och vaniljpulver efter behag. Blanda sedan i bär hallon eller blåbär, också gott med ananas.
I med det ovan på havregrynsblandningen och grädda 10 min på 175 grader, till blandningen stelnat.

Svar: Wow, det låter ju nästan som en cheesecake! Tack för tipset, det ska jag prova!
Mitt liv 2.0

skriven
#5: Karin

Saknar lite din blogg från den tiden (även fast den såklart är intressant att läsa nu med). Kan du inte skriva ett inlägg med vilka bakbloggat du läser? :3

Fikat massor nu i sommar på olika caféer och kaffestugor. Skulle säga att Mossby kaffestuga är min favorit (men har så svårt att välja). Gillar alla möjliga sorts kakor och fikabröd men kladdkaka är ju underbart men Ballerina med Hallonsmak är inte helt fel heller :)

Svar: Ja jag kan också sakna min gamla blogg... :) Det blir nog nåt chokladinlägg igen så småningom. Ballerina Hallon har jag missat! Är det nån ny sort?
Mitt liv 2.0

skriven
#6: S

Favoritkedjorna är Espresso house och Brogyllen! Espresso house har dom godaste muffinsen och Brogyllen dom BÄSTA kanelbullarna

Svar: Espresso House är bra :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :