Stegräknare

I de flesta mobiler finns det en stegräknare.
Använd den.
Ett roligt sätt att hålla koll på hur mycket man rör sig i vardagen och en sporre till att öka på sina steg.
 
Jag har laddat ner en app som heter Breeze.
 
Varje morgon när jag vaknar tittar jag i appen för att se vad dagens mål är.
Den räknar ut ett snitt av vad man gått de senaste 7 dagarna, så målet skiftar dag från dag.
Dagens mål är 10 300 steg.
 
På statistiksidan kan man sedan följa hur många steg man tagit och om man kommit i mål.
Uppfyller man dagens kvot blir stapeln grön, annars blir den blå.
Blå vill man inte ha.
 
 
Appen skickar sina siffror till en annan app där man kan följa utvecklingen över en månad och se vad man ligger på för snitt.
(Den avvikande piken är dagen då jag sprang Tjejmilen).
 
 
Min senaste vecka ser lite svajig ut.
 
Mitt tips är att ni börjar använda stegräknare!
Roligt och utmanande och ett enkelt sätt att tävla mot sig själv.
Varje steg räknas!
Taggar: stegräknare i mobilen, app stegräknare, Breeze stegräkningsapp;

Kommentera inlägget här :