Kolhydratladdning

Det är något som är vanligt förekommande inför t ex Vasaloppet eller Maratonlopp.
Men ska man som jag, bara springa en mil är det inte nödvändigt och inget man behöver fundera över eller oroa sig för.
 
Då är det mer viktigt att äta som vanligt av det som man vet magen klarar av och mår bra av.
För mig är det även viktigt att inte äta för tätt inpå loppet.
 
Det ideala ur min synvinkel hade varit om Tjejmilen gick på morgonen så jag kunde springa innan frukost, men nu kommer jag att starta runt 14-tiden på eftermiddagen.
 
Förhoppningsvis kommer jag sova gott och länge så det blir en sen frukost.
En tallrik äggröra med bacon, grönsaker och ostskivor brukar det bli.
 
Sedan blir det en "lättlunch" med kvarg och bär, som jag vet magen är van med.
När det börjar närma sig start, så kan en banan eller bar slinka ner om det behövs.
 
I dag blev det lite ofrivillig och oplanerad kolhydratlunch i form av pasta.
 
Vi var slöa och tog hissen ner till vår husrestaurang, Bistro Nova, och där var dagens just pasta.
 
Kyckling, pinjenötter och körsbärstomater.
Lite klent med kyckling för mig men gott.
 
Taggar: tjejmilen, kolhydratladda, behöver man kolhydratladda inför milen, Bistro Nova Västerås;

Kommentera inlägget här :