1 500/10 000 svingar - pass nr 3

Efter en oplanerad (men troligtvis välbehövd) sovmorgon, som sträckte sig till lunchtid, fick jag stuva om i träningsplanerna.
Jag gillar som sagt att träna på morgonen, men nu blev det på kvällen istället.
Får nog hålla mig till det i morgon också.
Återhämtningen blir för kort annars om jag ska ge mig på att svinga igen direkt imorgon bitti.
 
Kroppen känns förvånansvärt med på noterna.
Lite träningsvärk kan man inte komma ifrån och det är ju heller inte farligt.
Värst som sagt i armarna, men än så länge kan jag räta ut dem, så jag klagar inte.
 
Det verkar som de extra vilotimmarna jag fick gav resultat, för dagens pass gick både bättre och fortare än gårdagens.
 
Dagens basövning blev bröstpress 28 kg.
 
Istället för 2-3-2, gjorde jag i dag 2-3-5.
 
Mina 500 svingar fördelade jag också annorlunda mot i går:
 
  • 20-30-50 (Bröstpress 2-3-5 osv)
  • 20-30-50
  • 20-30-50
  • 20-30-50
  • 20-30-50
 
Vid 400 kände jag av lite svid i vänster höft, men det stretchade jag bort sen.
Ingen cement i armarna i dag heller.
 
Totaltiden i dag blev 37 minuter (I går tog det 53 min).
Men det känns fortfarande som att jag har mer att ge.
 
Bröstpressarna blev totalt 50 st = 1 400 kg.
Dagens totalvikt slutar då på 9 400 kg.
 
Bara 8 500 svingar kvar nu.
 
Taggar: 10 000 kettlebell swings, svinga kettlebell 10 000 gånger på 30 dagar, utmaning kettlebells, träningsutmaning, träna med kettlebells, Dan John utmaning, Dan John träningstips, Fitness Men;

Kommentarer :

#1: Sussi - Livet i söder!

Superbra jobbat verkligen!

skriven

Kommentera inlägget här :