2 000/10 000 svingar - pass nr 4

I dag var jag inte lika taggad och laddad att gå till gymmet som de andra dagarna.
 
Kanske inte så konstigt.
Det är fjärde dagen på raken av min utmaning och jag har 1 500 svingar i bagaget.
Behöver nog lägga in en vilodag i morgon.
 
Planen var att köra på så många dagar som jag orkar och sedan vila i helgen, får då vet jag att ändå kommer må lite dåligt och ha ont i magen.
Så det skulle passa bra.
Men det är ett tag kvar dit, så lika bra att kapitulera.
Viktigt att alltid lyssna på kroppen!
 
Inte ens en Celsius fick mig att tända till.
 
Tankade även en proteindrink med chokladmintsmak innan träningen.
Hjälpte inte heller, så det var bara att gå till gymmet och köra ändå.
 
Dagens basövning var latsdrag 42 kg.
Otroligt jobbigt att göra efter svingarna, då det belastar samma muskelrupp i armarna.
Gick bara på vilja.
 
Mina svingar fördelade jag så här:
 
20-30-50 (Latsdrag 2-3-5)
50-50 (Latsdrag 5-5)
20-30-50
50-50
50-50
 
Total tid 38 minuter (I går tog det 37).
Latsdrag 50 st x 42 kg = 2 100 kg
Total dagsvikt: 10 100 kg.
8 000 svingar kvar...
 
Nej i dag var det segt.
Kände lite dragning i vänster knä, annars OK.
Blir bra med en vilodag i morgon!
 
Taggar: 10 000 kettlebell swings, svinga kettlebell 10 000 gånger på 30 dagar, utmaning kettlebells, träningsutmaning, träna med kettlebells, Dan John utmaning, Dan John träningstips, Fitness Men;

Kommentera inlägget här :