"Avsockringsfasen" - Dag 2

Nu blir det en dags fördröjd "rapportering" eftersom min andra sockerfria dag faktiskt var i går.
Och det gick jättebra!
Jag lever fortfarande på god mat, som håller humöret uppe och suget borta.
Att jag var ledig, hjälper också till.
Då kan jag distrahera mig genom att träna och ut och gå.
 
I dag blir det nog lite jobbigare när vardagen med pendling och jobb börjar igen.
Jag är alltid hungrigare på jobbet än hemma.
Förstår inte varför?
Stress kanske.
 
Förtäring dag 2:
 
Frukost: 1 kopp te med kokosolja
Lunch: Ryggbiff med chilibea och brysselkål, 1 knäckemacka med smör
Mellis: 1 Celsius Hallon/Acai, 2 tsk jordnötssmör och en näve russin före träning, 1 proteindrink efter
Kvällsmat: "Hälsotallrik" med laxspett, keso, matvete och grönsaker, Cola Zero, 1 kopp te med kokosolja
 
Jag hade aldrig klarat mig på bara en kopp te till frukost om jag skulle jobba.
Men nu gick det bra då jag bara tog det lungt några timmar på förmiddagen och sedan skulle vi äta tidig lunch kl. 11 på Torggatan 1.
 
Ingen dålig dagens lunch de bjöd på.
En jättestor bit ryggbiff och så bytte jag ut den rostade potatisen mot grönsaker.
Massa protein och mums!
 
På kvällen provade vi ett helt nyöppnat ställe på Öster Mälarstrand, Bryggans Bar & Café.
Här kommer vi nog hänga en del!
Ett stort utbud av spännande rätter.
Jag tog deras Hälsotallrik.
Man kunde välja på kyckling- eller laxspett och jag tog lax.
I salladen kunde man hitta både valnötter, svamp, oliver, apelsin, annanas mm.
Riktigt gott!
 
Mannen tog en kycklingtoast med lite röror och pommes för 89 kronor.
Prisvärt.
Min tallrik kostade 125 kronor, också OK.
 
Taggar: Bryggan Bar & Café Västerås, Bryggan Bar och Café Öster Mälarstrand, restauranger Öster Mälarstrand;

Kommentarer :

#1: Yasmine

RÖROR är typ mitt liv!! Haha, men kan inte äta det just nu medan jag håller på å ska shredda av lite hull...

Svar: Ja röror är gott :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :