Mat och träning

I dag tog det faktiskt emot att gå och träna.
Mycket ovanlig känsla för mig.
Helst ville jag bara slänga mig i soffan och äta massa gott.
Då gäller det att koppla på autopiloten, inte tänka så mycket utan bara byta om och ge sig i väg.
 
När jag väl är i gymmet brukar det ge sig.
Men jisses vad jag fick slita och kämpa!
40 minuter på crosstrainern, 6,40 km och 414 kalorier.
Jag kom varken upp i tempo eller puls.
 
Hoppas det inte betyder att jag har något skumt i kroppen som är på väg att bryta ut.
Tippar på att det bara är trötthet.
Låg vaken flera timmar i natt och kunde inte somna om.
Det är förödande för en sån som mig som är beroende av många sömntimmar.
 
Dagens intag:
 
Frukost: 1 kopp te med kokosolja, 3 finncrisp med ost och 2 ägg
Lunch: Pastasallad med kyckling (Hade lunchmöte och blev bjuden, men det var ingen optimal mat för mig. Blev inte mätt och fick ont i magen av de få pastabitar jag petade i mig).
Mellis: 1 banan, 1 proteindrink, 3 tsk jordnötssmör, russin, Celsius Citrus/Lemon
Kvällsmat: Te och knäckebröd med 100 gram rökt lax
 
Tur jag grundade med ägg i morse när det blev dåligt med lunch.
 
Avslutningen blev också bra med massa lax.
 
Styr upp lunchen bättre i morgon!

Kommentarer :

#1: Sabina

Jag tror det är rätt naturligt med både trötthet och sömnproblem nu när du har sockeravvänjning igen :) så du mår nog bättre snart!

Svar: Tack, ja så kan det ju vara! Låter vettigt.
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :