Omställningsproblem

Jag hör till dem som inte förstår vitsen med att  ställa om klockan till sommar- och vintertid.
Låt det vara som det är.
Jag fastnar även i "den gamla tiden" och tänker "fast egentligen är ju klockan XX..."
Någon mer som funkar så?
 
Det brukar ta ungefär två veckor innan jag har accepterat den nya tiden.
 
Som i morse, då hade jag tänkt gå upp kl. 05 för en morgonpromenad.
Men när jag skulle ställa klockan, så tänkte jag att då är ju klockan egentligen bara 4...
Jag kan ju inte gå upp mitt i natten!?
 
Så det blev en kompromiss.
Jag gick upp 05.20.
Inte så illa.
 
Mötte en joggare ute, men annars var jag ganska ensam.
Sjöfåglarna var dock vakna.
Inte för att jag gillar fiskmåsar, men deras skränande påminner mig om hav, sommar och semester, så jag fick ett litet lyckorus i kroppen.
 
Det är härligt att vara ute i gryningen.
Känns lite priveligerat att vara den som är först att se hur naturen vaknar till liv.
Inte bara för dagen utan också hur den förbereder sig för ny årstid.
I dag kunde jag känna nya dofter när jag gick genom ett skogsparti.
Nästan som blomdoft.
Ser fram emot när det börjar skifta i grönt ute och se hur nyanserna blir starkare och klarare för varje dag.
 
En morgonpromenad ger mig så mycket.
Motion, frisk luft, nya intryck och en energikick för dagen.
Rekommenderas!
 
Kokpunkten med sina byggkranar som tornar upp sig mot en mulen morgonhimmel.
 
Taggar: Kokpunkten Västerås, äventyrsbad Västerås Kokpunkten, bygget Kokpunkten;

Kommentera inlägget här :