Sockertröskeln

Sedan ett tag tillbaka befinner jag mig på fel sida av sockertröskeln.
Jag valde att kliva in i sockerträsket igen.
 
Sjukdom och stress är inga undanflykter.
Bara förklaring till varför det blev så.
 
Inte så dramatiskt egentligen.
Jag slutade med socker 26 december, så jag är ändå nöjd och stolt med den perioden.
Nu väljer jag att sockerknarka under påsken och så börjar jag på ny kula efter det.
Det känns som en bra plan!
 
I dag kanske det dock gick lite över styr....
 
Men det började bra!
Lunch på Global Living.
Jag tog varmrökt lax med mangosalsa och sallad.
En underbart fräsch sommartallrik!
 
Som jag sedan följde upp med tårtbuffé på Systrarna Ericsson.
Men vad hände där?
Jag som inte ens är speciellt förtjust i tårta.
Det finns bra mycket godare fikabröd jag hade kunnat välja istället.
 
Men där och då lät semmeltårta, citronmarängpaj, fransk chokladtårta, hallon- och passionmoussetårta mm som en bra idé.
Det var det inte.
Jag mådde ganska så illa efteråt.
Hade rysningar i kroppen och hjärtklappning under lång tid.
 
Men sådana här upplevelser är bara bra för mig.
Det styrker min vilja att bli sockerfri igen!
 
Taggar: Systrarna Ericsson, tårtbuffé på Systrarna Ericsson Västerås, fikaställe Västerås, Global living lunch;

Kommentera inlägget här :