Frustrerad

Ja här var det mer gnäll än verkstad.
Det får jag villigt erkänna.
Inte alls så många inspirerande träningsinlägg som jag hoppats och önskat.
 
I går fick jag i alla fall min rehabträning gjord.
jag blir starkare och får bättre balans för varje gång.
Kul!
 
I måndags blev det dock inget rehabbande.
Kvällen spenderades istället på akuten.
Mindre kul!
 
Det är mina ben som tar kål på mig.
Mina värmeutslag flammar upp på underbenen, men jag vet inte om det verkligen är just värmeutslag.
Det blir en så pass kraftig reaktion i benet så jag misstänker att det är något annat.
Frågan är vad?
 
Vi åkte in för ena benet blev helt uppsvullet och buligt, så jag blev väldigt orolig.
 
Ingen av de två läkarna som undersökte mig kunde dock svara på vad det är.
Känns ju så där...
Blev uppmanad att ringa Hudkliniken dagen därpå (i går) får att få komma för provtagning och utredning.
 
Ringde direkt kl. 07 när växeln öppnade.
Fick en telefontid lite senare på förmiddagen och upplystes då om att de hade avslutat min remiss jag fick i höstas.
Jag höll på att bryta ihop.
Jag var där i september/oktober och lovades då att remissen låg öppen ett år framåt, så det var bara att ringa när det blossade upp igen.
 
Nu var sköterskan dock väldigt snäll och bokade in mig ändå.
Första akuttiden var på torsdag, dvs i morgon.
Jag trodde väl i min enfald att en akuttid får man inom samma dag....
Nu var det i alla fall inom samma vecka så jag ska inte klaga, men jisses vad man ska behöva strida och ligga i för att få komma till sjukvården.
 
I natt värkte och smärtade det och på dagarna lider jag av att byxorna skaver mot utslagen.
Svider som eld.
Vill ju inte gärna gå barbent och skrämma slag på folk...
 
Ja ja....
Sluta gnälla och se fram emot morgondagen istället!
Hoppas verkligen att de kommer fram till något och att det går att behandla.
 
I brist på träning ska jag försöka slänga in några smaktester istället.
Har några på lut.
Både med och utan socker.
 
Dessa hamnar i sockerkategorin.
Två nykomlingar, en Daim och en Japp.
 
Taggar: akuten Västerås, sjukvård Västerås, jourmottagning Västerås, utslag benen, Daim Orange, Japp All Nuts;

Kommentarer :

#1: Matilda Berlin

Hur var daimen? Är så sugen på att testa men har faktiskt inte hittat den någon stans än

Svar: Nu har jag skrivit om den :)Och du hittar den på Pressbyrån :)
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Bea

Jappen har väl funnits rätt länge? God är den dock :)

Svar: Ja det kanske den har? Har inte så stor koll på Marabou :)
Mitt liv 2.0

skriven
#3: Christin

Hur gick det hos doktorn?

Svar: Skriver kanske om det senare. Kände mig lite överkörd och fick träffa Sveriges otrevligaste läkare.
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :