Gårdagens träning 2016-10-29

Å va skönt det var att gå till gymmet och köra igenom kroppen i går!
Det har blivit mycket promenader i Berlin, så hållit igång har vi gjort, men komplettering med styrkeövningar behövs alltid.
Jag märker tydligt hur svag jag är i bålen, för jag blir väldigt trött och stel i ländryggen efter en dags vandring.
Sjunker i hop när jag går och orkar inte riktigt hålla in magen och gå sträckt.
Får jobba på det.
 
Det blev lite gott och blandat:
 
  • Tåhävning på bräda 20-20-20 per ben
  • Axlar x 3 övningar med hantlar 4 kg 10-10-10 (för att stärka musklerna runt nacke/axlar/skuldror för att motverka migränspänningar
  • Bröstpress 28 kg 10-10-10
  • Situps på boll 100-100
  • Enbenböj med boll i ryggen 10-10 (bra för IT-band och knän)
  • Höftresning på boll 10-10
  • Rodd 49 kg 10-10
  • Marklyft kb 34 kg 15-15, 40 kg 10
  • Benböj kb 12 kg 15-15
 
 
 
 
Sen smakade det gott med lunch!
Vår husbistro har bytt inriktning till Kolgrillsbar och heter numera Zeyton.
 
Jag åt en helt ljuvlig laxfilé på en bädd av grönsaker, sparris och rödbetor.
Så otroligt goda smaker så jag blev lycklig i hela kroppen!
 
Tog en promenad på en timme lite senare på eftermiddagen.
Friskt och blåsigt!
 
Nu är träden kala och renblåsta och de flesta båtar har flyttat hem till sitt vinterboende.
 
 
Taggar: Bistro Nova, Zeyton Lilltåudden, kolgrillsbar Västerås, Öster Mälarstrand, träna med kettlebells;

Kommentera inlägget här :