Äntligen, äntligen helg

Som jag längtat!
Veckan efter Tjejmilshelgen har jag varit ganska trött och sliten, men steg ändå troget upp 05.30 för en morgonpromenad på måndagen.
 
Det var välbehövligt att röra lite på de stela benen innan jobbet.
 
Och så är det ju så skönt att få andas lite frisk och klar luft på morgonen.
Det njuter jag verkligen av!
 
Tisdag blev det också uppstigning 05.30 för att träna i gymmet.
 
Lite rehabövningar för höft och ben och sedan 30 minuter i crosstrainern.
 
Stressade hem från jobbet för att sedan stressa ner till stan för föräldrarmöte.
Stressade sedan tvärtrött hem för att packa väskan.
 
Upp 05.00 på onsdagsmorgonen för åka med jobbet till Kolmården på konferens i två dagar.
Långa restider och mycket sittande.
Inte bra alls för mig och min kropp.
 
Men jag gjrode vad jag kunde för att hålla mig så ostel som möjlight.
Foamrollern var med i resväskan, så jag kunde rulla lite på den på rummet.
Det var ganska snävt schema, men en liten promenad hann jag med på kvällen innan middagen.
 
Upp 05.30 på torsdagsmorgonen för att hinna gå en stund innan vi skulle köra i gång vid åtta-tiden igen.
 
Men nu var det lite tugnt.
Fick ta en Nocco för att orka hålla fokus resten av dagen.
 
Det var magisk stämning över det spegelblanka vattnet, men som inte riktigt går att fånga med mobilkamera.
 
Skogen såg också magisk ut.
Lite som en trollskog.
Men jag hann aldrig gå in där, vilket nog var lika bra.
Jag hade väl inte hittat tillbaka.
 
Bet ihop och steg även på fredagsmorgonen upp 05.30 för ett pass i gymmet innan jobbet.
Men sen var jag slut som människa när jag kom hem....
 
 
Köpte med mig varsin morotsmuffins som vi kunde mumsa på inför Diamond League på TV.
 
Fick en sötchock av all frosting och ångrade att jag åt upp hela.
 
Då var mannens hemköp bättre!
 
Finpraliner från Mälarchocolateriet.
 
Ser fram emot en lugn återhämtningshelg med sovmorgon, träning, promenader i frisk luft och nåt gott att äta.
Men....
Vaknade med halsont och migrän.
Kroppen säger nog ifrån lite nu.
 
Jag har fuskat med mitt citronvatten hela veckan.
Slutade med det efter Tjejmilen.
Tänk om det är det som är felet?
 
Så jag startade genast med min kur igen.
Pressade en citron i ljummet vatten och så en kopp te med kokosolja och honung i.
Kokosolja är lite bakteriedödande så tillsammans med citronen och honungen hoppas jag att halsen tar sitt förnuft till fånga och slutar fåna sig.
 
Taggar: dricka citronvatten, ont i halsen, Kolmården, Vildmarkshotellet;

Kommentarer :

#1: S

Men så märkligt, jag har alltid föreställt mig dig som brunett. Kort brunt hår tänkte jag. Vet inte varför (kanske kopplingen till choklad o att jag läst din blogg nästan sen du började då det var lite mer choklad i flödet). Nu blev jag ju nyfiken på hur du ser ut egentligen! Tror inte ens vi vet vad ditt riktiga namn är? Haha, men respekterar såklart att du vill vara anonym. Må så gott o tack för en fin blogg :)

Svar: Ha ha, ja det där ju lustigt, folk ser aldrig ut som han tänkt sig :) Ja associationen till choklad låter ju rimlig :)
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :