4 veckors rehab

I morgon måndag har det gått fyra veckor sedan operationen och jag får börja träna igen.
Lycka!
Påtvingad vila är ingen lek men har säkert ändå varit nyttigt på sitt vis.
 
Det blev lättare för humöret när jag kunde börja gå på promenader.
Första tiden hasade jag bara runt stödd på mannens arm, men vartefter så kunde jag utöka stegantalet och jag vågade mig ut själv.
 
Blev kompis med alla parkbänkar i närområdet.
Skönt att kunna sätta sig och vila.
 
Efter två veckor kunde jag gå relativt obehindrat igen och återtog mitt dagliga stegmål på 10 000 steg om dagen.
Men längtade ihjäl mig efter att få springa...
Gjrode en tröstanmälan till Stockholm Halvmarathon den 9 september för att ha något roligt att se fram emot.
 
Och så läser jag den braiga boken som jag fick i födelsedagspresent.
Kan jag inte springa i praktiken så kan jag göra det i teorin.
 
När jag kunde gå lite längre sträckor blev det utelunch som mål.
 
 
Räkmacka på Bryggan.
 
 
Månadens burgare på Bra Hak.
 
Varmrökt lax med mangosalsa på Global Living.
 
Mera burgare på Chucky Burgers.
 
Har lagat lite mat hemma också.
 
Goda proteinpannkakor med massa mums på.
 
Bananpannkakor är också ett säkert kort.
 
Sommarmellis.
 
Nyhet från Celsius.
Läskande och god!
 
Dom två första veckorna var jag sjukskriven och sedan gick jag direkt över på min semester.
 
Nu väntar ytterligare fyra veckors ledighet och nu hoppas jag kunna utnyttja tiden lite mer aktivt.
Taggar: Celsius nyhet, Celsius Äpple & Ingefära, koffein, energidryck, Lillåudden Västerås, Öster Mälarstrand Västerås, operera navelbråck, rehab, Chucky Burgers, Bra Hak Västerås;

Kommentera inlägget här :