Jordgubbar

För några dagar sedan var jag på självplockning av jordgubbar.
 
Vilket eldorado om man gillar jordgubbar!
 
Varannan i munnen och varannan i hinken....
 
Nöjde mig så här.
 
Åt dem med vispgrädde när jag kom hem.
 
Lekte huslig och kokade sylt.
 
Som nog mer blev som hård marmelad, men god ändå.
 
Sedan  blev det våffelparty!
Provade att grädda med proteinpannkakssmet-mixen.
 
Svårt att få dem så där frasiga som vanliga blir, men det funkade.
 
Toppade med grädde och jordgubbar.
Och jordgubbsmarmelad.
Taggar: självplock jordgubbar Västerås, jordgubbar självplockning Kolbäck, proteinvåfflor;

Kommentarer :

#1: Karin

Mums! Jag känner att jag verkligen borde prova på det där med att plocka jordgubbarna själv. Det känns inte alla gånger som att jordgubbslådorna man köper i affär verkligen är svenska.

Svar: Ja gör det! Då kan man även välja ut de bästa 🍓😊.
Mitt liv 2.0

skriven
#2: Löpar-Åsa

Den här typen av inlägg ska man INTE läsa när man nästan förgås av hunger! Skulle kunna döda för våfflor med jordgubbssylt just nu!

Svar: Ha ha, den känslan känner jag igen 😂!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :