Koka varm choklad på en klubba

Konstigt nog gör jag aldrig varm choklad hemma.
Kan bero på en blandning av lathet och okunskap om hur man gör.
Känns enklast och säkrast att köpa den färdig med en stor klick grädde på toppen.
 
Men nu har jag köpt chokladklubbor, som bara ska röras ut i varm mjölk.
Hur svårt kan det vara?
 
Observera att förpackningen dessutom är märkt med både Fairtrade, ekologisk samt präglad med blindskrift.
Det är alltså en varm choklad för blinda!
Passar mig alldeles utmärkt, eftersom jag faktiskt är helblind på ena ögat och totalt sett borde jag väl då räknas som halvblind.
 
Let´s go!
 
Klara, färdiga, doppa...
 
Jag tror mängden mjölk blev i mesta laget.
Dessutom var den nog inte tillräckligt varm för chokladen verkar inte lösa upp sig.
Det flyter runt oupplösta chokladflisor.
 
Men efter 30 nya sekunder i micron, så blev det lite fason på det hela.
 
Innehållsförteckning för den intresserade.
 
Chokladen var helt OK, men den blev lite väl utspädd.
2 koppar till en totalkostnad av 31 kr känns överkomligt.
 
Lärdom till nästa klubba:
 
Ta mindre mjölk
Ta varmare mjölk
Toppa med vispad grädde och minimarshmallows
 

Kommentarer :

#1: Silke

häftigt!

skriven
#2: Lilly

Verkar som en ganska smart grej ändå!

skriven
#3: Ida

Herregud, En chokladblogg! Jag tror jag dreglade på mitt tagentbord :) Klubborna verkade vara en bra ide, även om utförandet gick lite snett.

skriven
#4: Christin

Det verkar gott. Nu hoppas jag på fler inlägg om choklad.

Svar: Det kommer!
Chocochock

skriven
#5: Sara

Saknar din blogg! Snart kommer ju påsken med massor av påskgodis som chocochock måste pröva :-)

Svar: Tack för att du tittar in här Sara! Nu är påsken över men godis har jag ätit. Får återkomma med inlägg om det!
Chocochock

skriven
#6: Suzanne BakeBelieve

Så roligt med någon som brinner för choklad :) Jag bakar själv en hel del praliner, och älskar att skapa i choklad!

Svar: Jag kikade in på din blogg. Du verkar jätteduktig!
Chocochock

skriven
#7: Johanna

Hur cool blogg som helst, var tvungen att lägga till den i min rss läsare:) Jag älskar att du skriver så inriktat hur det smakade och jag blev riktigt sugen på de där päron tryffeln.

Jag har skrivit min inköpslista så nu är det bara att åka inte till stan och kolla på om det finns något av chokladutbudet som du skriver om här :)

Hälsningar
Johanna

Svar: Va roligt att du blev inspirerad :). Hoppas du hittade nåt gott!
Chocochock

skriven
#8: Mäster Choklad

Hallå!

Hoppas du skriver lite nya chokladrecensioner snart.

Svar: Jajamensan, det ska jag göra!
Chocochock

skriven
#9: L.

Åh, nu försvann du igen :( Kollar in varje dag med hopp om att du kommit tillbaka. Hoppas ditt chokladsug kommer tillbaka. Även om choklad inte är något för mig, så dreglar man lite bakom skärmen över dina välskrivna inlägg. :)
Be back soon :)

Svar: I am back!
Chocochock

skriven
#10: Mika

börja ät choklad igen!!! :)

Svar: Har aldrig slutat :) men nu är jag på banan igen! Välkommen tillbaka!
Chocochock

skriven
#11: Karin

Ser väldigt gott ut!
Har du testat Reeses och/eller Hersheys någon gång? Vad tyckte du isåfall? :)

skriven
#12: kim

Vad händer med bloggen?
Kommer den fortsätta?

Ingen som vet nått?

Svar: Hej Kim! Nu kan du komma tillbaka :)
Chocochock

skriven
#13: Rebecca

Ser gott ut! :)

skriven
#14: Cassie

Smarrigt gott det ser ut! :)

Svar: Ja, fast jag ska nog ta mindre mängd mjölk nästa gång så det blir mer chokladsmak.
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :