Morgonjogg 6 km

Tanken var att det skulle bli lite intervallträning i dag för att få lite fart på benen.
Men kände i morse att jag började få ont i halsen.
Har ju två sjuklingar hemma så smittkällan är i närområdet.
Bestämde mig för att ta en lugn jogg istället då det inte tar lika hårt som att springa i maxtempo.
 
6 km på ca 45 minuter och 7:29 i snittid per kilometer.
Avslutade med stretch på bryggan.
 
Det verkar som det fina vädret har hittat tillbaka.
 
Åt en kycklinggryta i kokosmjölk med ris till lunch.
 
Mellis på grekisk yoghurt med apelsin och russin.
 
Nu ska jag lufta mig med en liten kvällspromenad efter en dags jobb.
 
Taggar: löpning, jogga, grekisk youghurt, tips på mellis;

Kommentarer :

#1: Karin

Åh nej! Min förkylning började ont i halsen förra Fredagen och den har inte varit trevlig kan jag nämna. Är fortfarande inte frisk :( Däremot har jag läst, nu i efterhand, att det ska hjälpa att äta Marshmallows när man har ont i halsen ...

Svar: Marshmallows mot halsont...? Det lät spännande :)Krya på dig!
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :