Balla Ballerina

Ballerina har ju kommit med en mängd olika varianter på sitt Ballerina Kex i alla möjliga och omöjliga smaker.
 
Den utmärkte sig lite i hyllan med sitt solgula fodral som sken mig i ögonen.
 
Smaken mjölkchoklad har jag inte sett tidigare.
Värt att prova.
 
Uppbyggda enligt originalstandard. 
Ett neutralt kex i botten, fyllning och en kexring på toppen.
I detta fall är både smet och ring av choklad.
 
Men de ser inte så charmiga ut.
Är de inte lite grådassiga i utseendet och lite kantstötta?
Och väldigt platta.
 
Äter ni också en Ballerina genom att gnaga bort det onödiga locket först, så man blottlägger den gottiga fyllningen?
 
I det här fallet var fyllningen pinsamt tunn, nästan obefintlig.
Det smakade inte speciellt gott heller.
Det fanns ingen karaktär i smaken.
Ganska anonym och tråkig.
Jag åt bara halva paketet.
 
Nej originalsmaken är bäst och den jag gillar allra mest är Mumsbiten.
 
Krämig nougat i generösa mändger, doppad i ett lent chokladskal.
Dessa äter jag som en lycklig galning tills det gapar tomt i förpackningen.
Supergoda!
Taggar: Ballerina mjölkchoklad, kex, kakor, Göteborgs Kex, fika;

Kommentarer :

#1: Anonym

Håller med, denna var inget vidare!

skriven
#2: Linda

Wow. Bara wow!
Var har du varit hela mitt liv?! Jag har nu hittat den godaste, roligaste, mest intressanta bloggen någonsin!
Du skriver grymt roligt och om ett fantastiskt ämne, bakning och choklad. Jag är absolut med på din chokladdiet!

Svar: Wow vilka fina ord Linda. Jag rodnar nästan, men blir såklart jätteglad!Klart du ska hänga på chokladdieten. Den som äter mest vinner :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :