Test: Proteinbar Self Sportbar "Hazelnut"

Nu har jag testat en ny bar igen.
 
Ett märke jag inte känner till, Self Sportsbars, i smaken Hazelnut.
 
Det doftar jättegott när man tar av förpackningen!
Känns precis som att sniffa på en uppsprättad påse med Nötcreme.
Ni vet de där vita plastförpackningarna med sylvassa kanter och hörn.
(Jag har fått många mungipsskador i min barndom av dom).
 
Tyvärr håller inte smaken samma kvalitet.
Det känns bara sött och tråkigt.
Mesigt och slätstruket.
Och så är den doppad i ljus choklad istället för mörk.
 
Den marknadsförs som helt utan sötningsmedel, men istället innehåller den hela 17 gram "sockerarter".
Ja det här var ingen höjdare.
17 gram protein fick jag i alla fall för besväret.
 
Inköpt för 25 kronor på MM Sports.
Taggar: Self Sportsbars Hazelnut, proteinbar Self Sportsbar, Self MM Sports;

Kommentera inlägget här :