Kvällsträning

Jag fortsätter att rehabba mina knän.
Bensparkar med överdimensionerat gummiband, knäböj och balansplatta.
Har nu även lagt till löpbandet där jag går i absolut högsta lutning (15 på vår maskin) för att se vad som händer.
Än så länge ingen smärta, bara drag i vaderna.
Jag började med 5 minuter och i går ökade jag till 6.
Ska upp till 10.
Lutningen är så brant att jag måste hålla i mig i handtagen för att inte ramla bakåt.
Tanken är att jag ska kunna släppa stödet.
Måste bara klura ut vart säkerhetsbältet sitter...
 
Att gå i brant uppförsbacke är ganska påfrestande och provocerande för knäna, men det sker under kontrollerade former i maskinen.
Det ger mig tydliga signaler om vart och i vilket läge det gör ont.
Vid minsta smärta avbryter jag.
 
Det är också en bra och stärkande övning för baksidan och rumpan om det fungerar.
Så jag trampar på och utvärderar vartefter.
 
Avslutade med 5 000 meter i roddmaskinen igen.
 
Tiden 22:46:4.
Det är så sjukt jobbigt att ro!
Jag kan inte fatta att jag faktiskt rodde milen förut.
Men så fick jag ont i höften och kunde inte ro 100 meter ens.
 
Ändå tacksam att jag nu klarar 5 000 meter.
Kanske ska testa milen igen nån dag.
 
Taggar: rehab knä, ont i knäna när jag springer, concept 2, träna i roddmaskin;

Kommentera inlägget här :