Atea Mälarmaraton

Jag provsprang en del av banan i dag och var inte den enda som var ute och kollade läget.
Mötte några som frågade om jag skulle springa Mälarmaraton nästa vecka.
Kul!
Det är en vacker bana så det kommer bli ett njutningsbart lopp.
 
Start och mål på Fiskartorget utanför Stadshuset.
 
Jag har ca 1,5 km dit så det blir en lagom uppvärmningspromenad till starten.
 
Man springer rakt igenom stan för att sedan ta sikte mot Rocklunda och Apalby, sedan Norrleden mot golfbanan.
 
Banan går nedanför kyrkogården genom en härlig allé.
 
Vägen fortsätter genom ett mysigt kolloniområde.
 
Man korsar sedan Svartån och springer längs den mot stan.
 
Skönt med inslag av grusvägar!
 
Vackra omgivningar.
 
Skådar ljuset i tunneln.
 
Känd Västeråssiluett dyker upp.
 
Domkyrkan.
 
Sedan genom stan igen.
 
Kullerstensgator mellan Hattfabriken och VLT-huset.
 
Andra halvan av banan är finast, men den kom inte med på kort idag för den biten hoppade jag över.
Men ni har sett den förut, då det är där jag oftast springer.
En vacker slinga från Lögarängen längs Mälaren, ut mot Lillåudden där jag bor (banan går precis utanför mitt hus!) och ner mot Öster Mälarstrand där man vänder och springer tillbaka till Fiskartorget.
 
Direkt efter passet är det bra att få i sig salt.
Jag tog salta pinnar och en proteindrink innan duschen.
 
Smakade väldigt gott med nudlar!
Mannen var snäll och hämtade.
 
Lite sliten i vaderna så det blev en omgång med foamrollern också.
 
14 kilometer på 1 timme och 53 minuter, inklusive många gåpauser och fotostopp.
 
Taggar: Atea Mälarmaraton, maratonlopp Västerås, Mälarmaran Västerås, Västerås friidrottsklubb, löpning, yumyum Västerås, area mälarmaraton banan, att träna för en halvmara, löpträning;

Kommentera inlägget här :