Dagen före loppet

I morgon händer det!
I dag väntar jag.
Och förbereder.
 
Inledde dagen med en BCAA-drink med MSM.
Eller är det Yes diskmedel...?
 
Frukost på te och rostade mackor med ost.
En del choklad slank ner också.
 
Pasta i ostsås med spenat och prosciuottoskinka till lunch.
Bra att ladda med kolhydrater så här dagen innan en halvmara.
Salt mat är bra då det binder vatten.
Att få kramp under loppet pga vätskebrist är en mardröm och inget man vill ha.
 
Löpande under dagen har jag konstant ätit vad jag kommit över.
Vet inte om det beror på allmänt frosseri, omedveten nervositet eller om det är kroppen som ser till att samla på sig energi inför morgondagens utmaning.
 
Jag försöker också dricka mycket vatten men äta går lättare....
 
Har plockat fram kläder och utrustning.
Saknas på bild: Löparskor New Balance
 
Icke att förglömma, Mål-Snickersen!
Denna gång dubbelt så stor mot normalt.
Men jag springer ju dubbelt så långt som jag annars brukar göra så det känns logiskt.
 
Jag ska försöka lägga mig i tid för att få en god natts sömn.
Ska komma ihåg att ta en Resorb också.
I morgon ser schemat ut så här:
 
Kl. 07.30 - Uppstigning, dricka en blandning på BCAA, MSM och Resorb
Kl. 08.00 - Frukost på proteinpannkakor, Nutella och banan
Kl. 10.00 - Lätt mellis, grekisk yoghurt med russin och torkade bananchips för energi
Kl. 10.30 - Promenad till starten utanför Stadshuset
Kl. 11.30 - STARTEN går för Atea Mälarmaraton (halvmaran för min del)
Kl. 14.30 - Målgång (förhoppningsvis....) Räknar med att komma runt under tre timmar
 
Därefter blir det dusch, pizza och soffan.
Bra plan!
 
Taggar: Atea Mälarmaraton, halvmaraton, smartshaker, MSM, BCAA, träna för halvmaraton, löparkläder;