Löparfrukost

I går blev det en ofrivillig vilodag.
Vaknade med ont i halsen och lite feber.
Blev såklart besviken att behöva ändra mina träningsplaner.
Helgerna är så värdefulla för att få till bra pass.
 
Men jag vilade istället för att gå till gymmet för att förhoppningsvis kunna springa i dag istället.
Söndagar är mina långpassdagar.
 
Det känns bättre i dag, ingen feber men kanske lite snuvig istället.
Jag ger det en chans och tar en lugn runda.
 
Det fanns en proteinpannkaka kvar från gårdagens lunch.
Den tog jag och smorde in med fusk-Nutella och la på några bananbitar.
 
När man springer långt behövs mycket energi.
Nu ska jag inte springa jättelångt, så en pannkaka blir perfekt.
Annars brukar jag ta två.
 
Vätska är viktigt!
Speciellt om jag har någon liten förkylning i kroppen.
 
Jag laddar mina flaskor med sportdryck från Tailwind som innehåller allt man behöver.
På längre sträckor brukar jag komplettera med ett par Nöt-creme men det behövs inte i dag.
 
 
Taggar: sportdryck när man springer, Tailwind sportdryck, vätska vid långlopp, hur mycket ska man dricka, barebells hazelnutcream, mm Sports, proteinpannakor, uppladdning för löpning, vad ska man äta innan man springer;

Kommentera inlägget här :