Långpromenad och gym

Började gårdagen med en riktig långpromenad.
Fick för mig att gå ut till Björnön.
 
Vi har hittat en jättefin grusväg skyddad från bilvägen.
 
Mycket rofyllt och fint!
 
Det blåste ganska friskt men härligt att få lite frisk luft!
 
Så äntligen dök Björnöbron upp!
Det är 6,1 kilometer ut hit från oss.
 
Tänk den dagen då jag kan gå hit, springa milspåret och gå hem igen!
Då är jag redo för halvmaran.
 
Nu nöjde jag mig med att "bara" gå fram och tillbaka, utan utflykt i spåren.
 
Här kunde jag inte hålla mig från att springa.
Jag småjoggade en kortare bit på den mjuka stigen och det kändes ganska OK i knät.
Å vad jag längtar till att kunna springa längre sträckor!
 
Var rejält genomblåst och frusen när jag kom hem efter drygt två timmar.
Passade perfekt att äta gårdagens kräftsoppa och en limpmacka.
 
På kvällen blev det även någon timme i gymmet.
Fick vara helt själv vilket är jätteskönt.
Fokus på knäövningar.
Balansboll, gummiband osv...
Hade ingen jätteork men la in några hantelövningar för överkroppen också.
Tog sedan slutgiltigt död på mig genom att gå på löpbandet i maxlutning 15.
Är nu uppe i 9 minuter.
Ökar på en minut varje gång tills jag är uppe i 10 för att se hur benen svarar.
Men än så länge har jag inte fått ont, så vi får se om jag fortsätter öka eller om jag kan börja springa lite smått igen.
Taggar: kräftsoppa, Björnön Västerås, motionsspår och naturreservat;

Kommentera inlägget här :