Räkrummet

I torsdags förmiddag började min resa mot Göteborg och mitt livs första Göteborgsvarv.
 
Jag och mannen hoppade på tåget och hade laddat upp med lunch som vi genast började hugga in på.
 
Efter fyra timmar klev vi av i ett soligt Göteborg.
Vi drog väskorna och över knöggliga kullerstenar bort till vårt första hotell som var Comfort Hotell.
Där hade jag plockat ut en gratisnatt med bonuspoäng.
 
 
 Vi fick räkrummet!
 
 
 Vi må vara i Göteborg, men seriöst...vem vill bo i den här miljön?
Jag kunde nästan känna lukten av räkskal.
Min man som inte ens gillar räkor var inte imponerad.
 
Även om hotellet var nyrenoverat så föll det oss inte i smaken.
Badrummet passade inte vuxna människor och man fick i princip backa in i duschen.
"Handfatet" var ett skämt och kan ta hem priset som världens största fingerborg.
Man fick tvätta en hand i taget typ.
 
Frukosten gick i samma stil.
Inget som går till historien för våra bortskämda finsmakargommar.
 
Det fanns visserligen bacon och äggröra.
 
Och lite frukt.
Men inte så mycket mer än så.
Dessutom höll jag på att sabba mitt knä när jag skulle dra in stolen under bordet och slog i ett metallben som var väldigt felplacerat under bordet.
Blev lite orolig ett tag men kom undan med ett blåmärke.
Hade varit snyggt att skada sig redan innan jag ens hunnit till start.
 
Ganska missnöjda bestämde vi oss för att gå ut på stan och äta nåt gott istället.
 
Vi satte oss på en uteservering i solen och njöt.
 
Jag var så ivrig på min italienska chokladtårta så jag märkte inte att jag satte mig i en stor vattenpöl och fick sedan gå med blöt rumpa.
 
Men det var det värt!
 
Efter det blev det långpromenad bort till Slottsskogen för att reka start och mål inför lördagens lopp.
Taggar: Göteborgsvarvet, Göteborgsvarvet 2017, Varvet, att träna inför Göteborgsvarvet, halvmara, världens största halvmarathon;

Kommentera inlägget här :