5 km morgonlöpning

Löppass nr 2 efter träningsuppehållet avklarat!
Fem sköna kilometer.
 
Skönt väder att springa i.
Sol men inte för varmt.
 
Jag sprang på båda sidorna av bron i dag.
 
Började med någon kilometer åt Öster Mälarstrandshållet innan jag vände och sprang ner mot Lögarängen.
 
Sedan promenerade jag hem till vår udde igen.
 
Tog det lugnt men ökade farten på sista kilometern.
Konditionen är såklart inte på topp men jag är glad att jag ändå har kunnat hålla igång med promenader.
Tiden blev ca 37 minuter tror jag, så det finns potential till förbättring, men nu är fokus på att bara komma igång och hålla mig hel.
Förhoppningsvis kan jag öka till 10 km på söndag.
Det ser jag fram emot!
 
Taggar: Lillåudden Västerås, morgonlöpning, springa 5 km;

Kommentarer :

#1: anneli

Åh vad jag längtar att träna, har en skadad ljumske så får inte röra mig på ett par veckor. Sen rehab :(

Svar: Å va trist 😔! Jag vet hur det är att vilja träna men inte få.
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :