Gott i Gotteborg

Semesterresor är för mig nya ätupplevelser.
Jag älskar att upptäcka nya bakverk, spännande mat och dammsuga chokladbutikerna på finpraliner.
Göteborg var inget undantag.
Fyra dagar senare kom jag hem dryga två kilo tyngre.
Men det var det värt! Jag har redan gått ner dem igen.
 
Jag har ett motto på resor och det är att njuta och leva i nuet.
Smaka på det jag vill.
Men när resan är över så återgår jag till vanliga rutiner igen.
Köper inte med mig något hem utan allt äts på plats.
Funkar superfint.
 
Vi hann med en hel del gottigheter och här är ett smakprov:
 
Vi var på Pinchos för första gången.
När vi väl fattat poängen hur man beställer via en app så kunde vi knappt hejda oss.
Tryckte på allt på menyn och fick sedan gå tillbaka och radera en del.
 
Man beställer minirätter men det var väldigt matigt det vi fick in.
Miniburgarna var fantastiska och den friterade halloumin väldigt väl tilltagen.
 
Fishtacon var grym.
 
Åt lunch en dag på Feskekörkan.
Lägg märke till ostronskalet som funkar som smörskål.
 
Gratinerad soppa med tryffel och färska räkor.
WOW!
 
Mer fisksoppa.
 
Quesadillas på O´Learys.
 
Pasta på kvällen innan loppet.
 
Chokladfondant.
 
Målpralinerna inköptes på Kanolds.
Dyrt och delikat.
 
Taggar: Göteborg, lunch Göteborg, restaurangtips Göteborg, praliner Göteborg, Pinchos, Feskekörka Göteborg;

Kommentera inlägget här :