Scandic Burger

Saknar botten just nu.
I magen.
Äter men blir inte mätt.
Vet att det går över om några dagar.
 
Brukar väldigt sällan äta mat på kvällen.
Satsar hellre på en rejäl lunch och sedan lite lättare, typ grekisk joghurt med bär på kvällen.
Men igårkväll var inte det tillräckligt så vi tog en promenad till Scandic Hotel.
Såg rädslan i mannens ögon att jag skulle börja tugga i mig soffan, så han följde med utan protest.
 
Jag kanske inte är jätteimponerad av att bo på Scandic, men ibland kan de faktiskt servera rätt god mat.
Närmast tänker jag på den delikata hummersoppan vi fick på Scandic Talk.
Nu var dock siktet inställt på en hamburgare.
Är det nåt som kan mätta, så är det en rejäl burgare!
Som Scandic-medlem har man dessutom 20% rabatt i restaurangen alla dagar i veckan under sommaren.
 
Det här ser ju lovande ut!
 
Enligt menyn en vinnare av Scandic Burger Challenge 2017.
 
Konstaterade dock ganska snabbt att de troligtvis var ensamma om att ställa upp i utmaningen...
Med reservation för att vi är superkräsna och har ätit väldigt goda burgare på sistone, men så här tyckte jag:
 
Bra kvalitet och rejäl bit kött, men smaklös.
Hallå, salt och peppar?
 
Generöst med bacon, men saknade helt smak av det utlovade alspånet
Som vilket frukostbacon som helst.
 
Jag älskar ost, men den får gärna smaka något.
Dessa skivor var garanterat sådan inplastad variant man köper på ICA.
Synd.
 
Briochebrödet hade potential men serverades i princip i rått tillstånd.
Lite kärlek på grillen hade förgyllt den degiga ytan.
 
Sötpotatischipsen drunknade i osten och var därför mer degiga än krispiga, trots den hårda kolstekningsytan.
 
Black pepper ranch dressingen var som en tunn mjölk smaksatt med svartpeppar.
Inte alls i min smak, men det kanske skulle vara så här.
 
Pommesen är samma som du hittar på t ex Max.
 
Kanske lite dyster recension, men ta det med en nypa salt.
Jag blev definitivt mätt i alla fall.
 
Taggar: Scandic hotel Västerås, Scandic hamburgare, burgare på Scandic, Scandic Västerås meny;

Kommentera inlägget här :