Frosseri frossera

Dagen började ganska bra.
Riktigt fint och fräscht.
 
Lunch på AGrill efter att jag hade tränat.
 
Rimmad lax, dillstuvad potatis och sockerärtor.
Sommar på en tallrik!
 
Sedan gick vi in till stan och där började det balla ur....
 
Slank in på Hemmakväll.
Jag hade redan bestämt mig kvällen innan att jag skulle ha mig en gottepåse.
Det får helt enkelt vara så här nu så tar jag tag i det på nytt om några dagar när livet känns lättare igen.
 
Rader med socker, färgämnen och annan skit.
Hur kan jag vara sugen på detta?
(Tur det inte sker så ofta).
 
Plockade ihop en påse till bara mig.
Var noga med att stoppa i nötgodisar så inte mannen kunde smaka.
Han är nötallergiker och genom detta knep kontaminerar jag hela innehållet.
 
Sedan var det dags för fika på populära Global Living och beslutsångesten var ett faktum.
 
Tur att det var kö så jag grundligt kunde gå igenom alla alternativ.
Nötpajen och Tryffeltårtan var länge starka kandidater.
 
Men valet föll till slut på Snickerstårtan.
 
 
Jackpott!
 
Ett övre lager med tjock chokladtryffel och stänk av flingsalt låg som ett tryggt tak över den småsega och krispiga fyllningen av jordnötssmör och hackade jordnötter.
I botten en seg chockladbrownieliknande kaka.
 
Inget mer att önska.
Lite som ett Kinderägg - tre önskningar i ett.
Sött och salt.
Choklad och jordnöt.
En perfekt kombo.
A match in heaven......
 
Taggar: Global Living café Västerås, snickerskaka, snickerstårta, Hemmakväll godis, AGrill lunch, sockerberoende;

Kommentarer :

#1: Bea

Stoppa i nötgodisar så inte sambon kan smaka? Den var nästan elak! Haha :)

Svar: Ja det var lite elakt 😊 Men jag är snäll övriga veckor 😄
Mitt liv 2.0

skriven

Kommentera inlägget här :