Hamburgare på Bra Hak

Det snackas om burgarna på Bra Hak i Västerås, så vi var sugna på att prova.
Passade på i lördags när vi ändå passerade stan i samband med att jag tvingat ut mannen att provgå banan för Vårruset med mig.
Bra att vara förberedd.
Loppet går på torsdag och jag som förväntat mig en flack bana får tänka om.
Det var ju jättebackigt första halvan.
Men om man bara överlever den biten så går det nerför sen.
 
Tillbaka till burgarna.
Vi blev inte besvikna!
 
Jag tog månadens hamburgare som hette "Peanut Freak".
 
Den innehöll jordnötssmör och jordgubbssalsa!
Mycket märkliga smaker i en burgare kan man tycka, men herregud så gott!
För mig hade den gärna fått stanna på menyn som årets burgare.
 
Burgarna serveras med pommes och cole slaw.
Deras cole slaw var lite lustig men också den oerhört god och väldigt fräsch.
Salladen var gjord på vitkål och moroten serverades i bit, tillsammans med en saltgurka och krispig ärtskida.
 
Jag bytte ut pommesen mot rostad broccoli.
Aldrig hade jag kunna drömma om att broccoli kunde smaka så gott.
Nästan rå med bra tuggmotstånd, rostad i någon god, smakrik och salt sås.
 
Mannen tog luncherbjudandet som var en double cheese.
Lite lätt besviken blev han när min var dubbelt så stor och innehåll mera gottigheter.
Men sötpotatispommesen var perfekta.
Jag bytte några broccolibitar mot dem.
 
Detta var en burgare jag sent ska glömma!
 
Taggar: Bra hak Västerås, hamburgare Västerås, Peanut Freak, hamburgare;

Kommentera inlägget här :