Söndagslöpning 15 km

I går firade vi Mors dag med brunch på Plaza Hotell.
För att hinna med mitt långpass innan så gick jag upp strax efter sju.
Passade bra att komma ut lite tidigare eftersom det börjar bli varmt nu.
 
Jag och värme kommer inte överrens.
Den knäcker mig.
Så jag tänkte börja öva på att springa i värme och se om jag kan vänja mig.
 
Magen pajar också när det är varmt, så jag vågade mig inte på den sedvanliga pannkaksfrukosten.
Åt en halv banan och två riskakor med fusknutella.
Sedan förlitade jag mig på sportdrycken från Tailwind.
 
Det var dryga tjugo grader när jag började och runt tjugofem när jag svettig kom hem.
Tog det väldigt lugnt för att inte bli överhettad och svimfärdig.
Drack ofta och lite.
 
När jag kom fram till Björnön tänkte jag att det kunde vara skönt att springa lite i skogsskuggan, så jag tog ett varv i spåret på 2,5 km.
 
Plötsligt prasslade det till bredvid mig och jag fick sällskap av familjen Bambi.
Helt orädda.
 
På hemvägen såg jag ett stort svart moln på himlen och tänkte att nu kommer åskan.
Men det visade sig vara ett rökmoln från en brand.
 
Väldigt olustigt.
En industribyggnad som tagit eld fick jag höra längs vägen.
 
Skyndade mig hem så gott jag orkade.
Ville inte springa i brandrök.
Totala tiden inklusive gåpauser blev 1:58:49.
Tog i på sista kilometern och sprang den på 5:49.
Mycket nöjd över det.
 
Snabbt in i duschen för att hinna till brunchen.
 
Tog det lugnt och satsade på sånt jag vet att jag mår bra av.
 
Skippade bröd och godsaker helt och saknade det inte alls.
 
En väldigt otippad desserttallrik för att vara mig....
Tog lite torkad frukt och var nöjd och glad över det.
 
Taggar: brunch Västerås, brunch Plaza hotel, Björnön, springa 15 km, brand Västerås, sportdryck Tailwind, Tailwind nutrition;

Kommentera inlägget här :