En tung mil

Migränfri.
Oerhört lättad.
Skönt att slippa smärtan och roligt att jag kunde genomföra dagens löppass.
 
Åt grekisk joghurt med banan och blåbär till frukost.
Det är lite lagom i magen för att springa en mil.
Springer jag längre gör jag pannkakor med Nutella.
 
Sprang bort till Björnöbron och vände.
 
Regntunga moln och kvalmig luft.
Det gick trögt.
Planen var att springa sakta och lugnt och det var inga problem.
Fort hade varit en omöjlighet.
Blev nog lite lugnare än vad jag räknat med, men orken fanns inte.
Körde efter mitt 20-minutersupplägg, men löpning 18 minuter och vilopausgång 2 minuter.
Med den metoden kan man köra på ganska länge utan att benen tar så mycket stryk.
 
Tack och lov hade jag mitt Flipbelt på mig fulladdat med sportdryck.
Hade nog inte tagit mig hem annars.
Klarade mig från regnet så när som på 10 minuter, men det var bara skönt att bli lite avspolad på slutet.
Duschad och klar när man kommer hem liksom.
 
Träningsuppehåll är verkligen inte bra för mig!
Kroppen hinner rosta ihop och jag får börja om på ruta ett.
Lite surt eftersom jag var i så pass bra form innan operationen och klarade av att springa långa sträckor utan att få ont.
Nu får jag vara jättenoga med att rehabba och köra styrketräning för ben och rumpa mellan löpningen för att försöka komma tillbaka.
 
Vila sig i form funkar inte på mig.
 
Taggar: komma igång med löpning efter uppehåll, Flipbelt, vätskebälte löpning;

Kommentera inlägget här :