Promenadvilodag

Vilodag behöver inte betyda att jag bara ligger i soffan.
Det betyder bara att jag vilar från lite tyngre träning och löpning.
Promenader är helt OK och nästan ett måste för att jag ska må bra.
Skönt för stela muskler att få komma igång under lugna former.
Beroende på hur grav träningsvärken är så kan dock stegen ske i varierande grad av stapplande stelhet.
Jag är öm om man trycker på benen men kan gå relativt obehindrat, så länge det inte innebär trappgång nerför.
 
Jag tog min vanliga runda till Öster Mälarstrand och sedan vidare ut mot Björnön.
 
Blev en liten vilopaus halvvägs.
 
Vädret växlande mellan varmt och sol och mellan mulet, blåst och kallt.
Tur jag hade en vindjacka med mig.
 
Gick inte ända fram till Björnön men fick ihop drygt 11 000 steg, så det var ändå en bra början på dagen.
 

Kommentera inlägget här :