Toast Skagen och migrän

Efter en skön morgonpromenad gick vi igår in till stan för att äta lunch på nyöppnade New York Grill & Bar.
Vi fick dock sitta ganska länge utan uppmärksamhet och efter en snabb omvärldsanalys av borden runt ikring, kunde vi konstatera att det var ingen som fått någon mat.
Illavarslande.
Att vänta är inte min grej, om det inte är befogat.
Det minsta man kan begära är väl åtminstone att få en meny i handen att studera, så man har någonting att fördriva tiden med.
Så vi gick därifrån.
 
Men tänker göra ett nytt försök någon annan gång, för deras meny ser god och lockande ut.
 
Gick istället tvärs över gatan till Global Living och beställde en stor Toast Skagen.
 
Mycket mastig och mättande!
 
Resterande dag och kväll gick åt till migränplågor.
Det var ingen attack som gick att mildra med dubbeltreo utan den var hemsk.
Trodde på allvar att jag skulle spricka.
Som att ha en tryckkokare på väg att explodera i huvet.
Illamående och svetten rann.
Kroppen pumpade och jag satte på mig pulsklockan för att se vad som hände.
Istället för en vilopuls på 65 var den uppe i 130, trots att jag bara låg flat i soffan.
Så oerhört obehagligt att känna hur hjärtat skenar och blodet pulserar och huvet känns helt svullet.
Usch!
 
Mår lite bättre idag tack och lov.
Ska ta det lugnt och se vad som händer.
Blir så ledsen när jag inte kan träna som jag planerat.
 
Taggar: Global Living, New York Grill & Bar i Västerås, migrän, vad händer i kroppen vid migrän, ökad puls;

Kommentera inlägget här :