Chokladaskar till jul

Nu får jag snart klä på mig tvångströja och bakbinda armarna, innan jag går in i en mataffär, för att inte plocka på mig allt jag kommer åt.
Ju närmare jul vi kommer, desto mer julgodis och choklad tornar upp sig längs gångarna överallt.
Det är svårt att fokusera på mat, när det står pallar lastade med chokladaskar vart jag än tittar.
Tack och lov mest fulchoklad, där Paradis och Alladin är den mest förekommande asken.
Men ibland har det smugit sig in en nykomling som ser lovande ut!
 
Som den här asken från Lindt. Den hittade jag på City Gross.
 
En jättevacker ask som inte alls kommer till sin rätt på mitt ifåniga tagna kort.
 
Lite svinn i en ask får man räkna med, men här ser innehållet riktigt lovande ut!
Bara den vita biten som behöver räknas bort.
 
ICA Maxi utmanar med en ask från Jakobsen, som också kan får vara med och leka på julbordet.
 
Vad är måstechoklad hos er på julen?
 
Till er som svarar Alladin eller Twist, kan jag bara beklaga.
Tänk så mycket go chokla ni går miste om, så länge ni inte lämnar Marabouträsket.
Taggar: Lindt Champ-Èlysées, chokladaskar, julchoklad, Jakobsen chokladask;

Kommentarer :

#1: Maria i Nevada.

Jag gör mkt eget till jul, tryfflar och ischoklad som är smaksatta på nåt trevligt sätt. Gott! MEN det finns en massa gott att köpa där ute också. Ghirardelli kommer ut med en del julgodis, och den gillas skarpt.

Svar: Duktig du är som orkar göra eget!Jag är för lat...
Chocochock

skriven
#2: Maria

Tyvärr, tyvärr till din STOOOORA besvikelse ocksä gillar jag inte mörk choklad. Det smakar bara kakao och beskt. Jag måste sakna det där sista smaksinnet som förgyller smaken av mörk choklad sådant. Däremot ÄÄÄLSKAR jag ljus choklad. Och till julen är Paradis asken en självklarhet. Jag är också så hemsk att jag tycker den där billiga chokladen som finns i de små söta folieinpackade tomtarna är fantastisk! Fast Lindt har otroligt god choklad.

Svar: Oj, ÄTER du tomtechokladen…då har det gått långt :)Då är Paradis bättre!
Chocochock

skriven
#3: Karin

Marabous chokladask Fortuna är jättegod! Men jag har inte sett den på länge:/

Svar: Den minns jag från när jag var barn! Rutig ask i rött och guld med en hästsko på.
Chocochock

skriven
#4: mia

Hahaha den från jacobsen har ju lika dana bitar som.. antingen är det coops eller cloettas ask, blå och gul är den..

Svar: Det lät ju inte så lovande… Eller är dom goda?
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :