Naturgodis

Jag äter gärna naturgodis.
Inte för att jag lurar mig själv att tro att det skulle vara nyttigare än vanligt godis, utan för att jag tycker det är gott.
Favoriten är chokladdoppade macadamianötter och jag kan tillbringa lång tid med att gräva och pilla fram enbart mörka exemplar.
Jag äter uteslutande från märket Exotic snacks.
Har någon gång gjort misstaget att köpa från Parrot.
Men man ser redan innan man har smakat, att här står det inte rätt till.
Blankpolerad yta, som om de vore lackbehandlade, med en märklig artificiell smak på sitt godis.
Urk.
Känns allt annat än naturligt.
 
Men....jag är väl inte sämre än att jag kan ändra mig.
Blev nyfiken när jag såg massa nya smaker i deras sortiment jag inte sett förut, så det blev en liten påse med smakprov.
 
Översta raden från vänster:
 
Mörk choklad med apelsin och splitter av pistagenöt.
Jättegott!
Crunchigt tuggmotstånd av nötterna och uppfriskande apelsinsmak.
Godkänd!
 
Tranbär doppade i mörk choklad.
Smakar godare än det låter.
Men är en aning sura.
Blev förvånad över hur stora de var! Är det verkligen tranbär?
Vet i och för sig inte hur stora de brukar vara, men jag jämför med de jag tidigare ätit från Exotic Snacks och de var på sin höjd lika stora som små russin.
Godkänd!
 
 Nedersta raden från vänster:
 
Mandlar rullade i havssalt och doppade i mörk choklad.
Vilken drömkombination!
Det låter gott men smakar alltför salt.
Verkligen synd, för det hade kunnat bli en hit.
Kunde inte äta upp resten, så de fick istället bli ett bidrag till komposten.
Underkänd!
 
Ljus choklad med krossade cashewnötter och apelsin.
Ljuvligt god. 
Full av nötkross och fin ton av apelsin.
Godkänd!
 
Synd att jag inte köpte fler...
Nån som har någon favorit jag borde prova?
Taggar: Naturgodis, Parrot, chokladtranbär;

Kommentarer :

#1: Jasmine Lundvall

Yougurtdoppade jordgubbar!!

Svar: Ja dom har jag provat, som stora bollar. De är faktiskt goda.
Chocochock

skriven
#2: Maria

Vet inte vilket märke det kommer ifrån, jag tror det är Exotic Snacks. Chilicrackers!! Och de är så lätta så man får mycket för en mindre peng. Annars kokostoppar. Såna där kokosklickade chokladhögar. Helst ljus choklad men mörk funkar också mot den söta kokosen.

skriven
#3: Malin

Från parrot (tror jag)
Youghurt doppade cornflakescross med äpple och kanel, mums!
Samt en liknande fast med solroskärnor och jordgubb tror jag det är :)
Och givetvis cashewnötterna kryddade med sourcream och en med chili och lime :)

skriven
#4: Malin

Från parrot (tror jag)
Youghurt doppade cornflakescross med äpple och kanel, mums!
Samt en liknande fast med solroskärnor och jordgubb tror jag det är :)
Och givetvis cashewnötterna kryddade med sourcream och en med chili och lime :)

Svar: Dom två översta låter ju som att man kan ha till frukost :)
Chocochock

skriven
#5: Kliar och sticks

Kanelmandlarna! Supergoda...

Svar: Är inte så förtjust i kanel. Men mandel är gott!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :