Chocochock-effekten?

Jag kanske måste dämpa mig i min entusiasm, när jag hyllar kakor och choklad?
Det verkar slå tillbaka på mig själv.
 
I dag när jag skulle fylla på förrådet av Delicatokakor, så kunde jag förskräckt konstatera att hyllan var tom!
Inte en enda kakförpackning fanns kvar.
Iskalla kårar längs ryggraden. Kan det vara sant att de är slut?
Har Sverige gått man ur huse för att bunkra dessa guldklimpar, så jag blir utan?
 
Jo men låt mig få tro för en stund att min blogg är så pass stor, att den är en trendsättare och påverkar folks kakinköp.
(Läs mitt tidigare inlägg om Delicatokakor. Ni hittar det under kategorin Bakverk. Jag har inte lärt mig att länka ännu...)
 
Hysterisk och med panik i blicken, gick jag till charken.
Det var enda stället med personal.
De fick ringa in kakpersonalen som mötte upp mig vid kakhyllan.
Jag förklarade olyckligt att jag inte kunde hitta mina kakor.
Hon hade precis kommit tillbaka från semestern, och förstod inte ens vilka kakor jag menade.
(Hur kan hon ha missat)?
Jag tvingade henne att åtminstone gå och leta lite på lagret.
Och minsann...kom hon inte tillbaka med fyra paket i famnen!
Jag hejdade mig i sista sekunden från att roffa åt mig varenda paket, utan tog istället artigt två.
 
Därefter ställde jag mig på lämpligt avstånd, utom synhåll, för att ha uppsikt över när hon gick därifrån.
Och sen, utan risk för upptäckt, kastade jag mig över de sista två paketen likt ett rovdjur.
Phu, bytet säkrat! Nu klarar jag mig i ett par dagar.
 
Nöjd kom jag hem och möttes av min man som tyckte att jag såg ut som ett barn som nyss mött jultomten.
Och det hade jag ju!
Taggar: Delicato, kakor, godbitar, fika;

Kommentarer :

#1: felicia

Inte smakat dom men verkar goda :D

skriven
#2: Mette

Delicato finns här i Fruängen där jag bor. De har en outlett som jag brukar gå till ibland.

Anf chokladfestivalen så ska jag dit i morgon torsdag, har varit 3 år tidigare å det är så ljuvligt! ;)

Svar: En kak-outlett, vad härligt :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :