Makalös mardröm

Någon som minns pensionärschokladen Makalös?
(Jag kan inte tänka mig att någon ung människa tyckte om den)!?
Cloetta började att tillverka den 1938 och 60 år senare la man tack och lov ner produktionen.
Och brände receptet hoppas jag!
 
Den chokladen var till 90% oätbar och fick mig nästan att grina som barn av besvikelse, om man någon gång fick en sådan.
 
 
Varje rad var fylld med en egen smak, den ena äckligare än den andra.
Eller vad sägs om rinnande annanas, grön pistagegegga och marsipan. 
Dessutom tillsammans med LJUS choklad.
Möjligen kunde några rutor av nougat- och tryffelraden gå ner.
 
Taggar: chokladkaka, Makalös, Cloetta, fylld choklad;

Kommentarer :

#1: Anonym

Hahaha..du skriver så roligt :) Jag gillade makalös och jag har börjat förstå att jag är som en pensionär när det kommer till godis. Gillade även bridgeblandning, all marsipanchoklad och marmeladkulor. Har slutat med karra så jag slipper konstiga blickar och hånflin nu. Gammeldags nickel skulle möjligen kunna få mig på fall igen. Gud så gott. Den här bloggen är sjukt kul :)

Svar: Starkt av dig att våga erkänna :) Hoppas du fortsätter läsa. Det kan nog komma ett nostalgiskt inlägg om just Bridgeblandningen längre fram!
Chocochock

skriven
#2: Rakelspektakel

Denna blogg faller mig verkligen i smaken! Undrar om denna tidens godis kommer vara nåt man pratar om i framtiden:)

Svar: Ja undrar vilket godis som kommer att hånas i framtiden?Kul att du uppskattar bloggen!
Chocochock

skriven
#3: Jeanette

Känner igen pappret på Makalös, men tror inte att jag nånsin smakade på den..

Svar: Det gjorde du rätt i!
Chocochock

skriven
#4: Carrie

Ha ha...ja, jag kommer garanterat att fortsätta läsa denna härliga blogg och ser fram emot ett nostalgi inlägg om bridgeblandningen :)

skriven
#5: Ung med gammal godissmak

Jag älskade Makalös som barn, är mycket besviken över att den inte längre tillverkas.

skriven
#6: Makalös sorg över Makalös

Jag saknar Makalös varje gång jag blir godissugen, fick upp ögonen för den i 18-årsåldern och har sen inte kunnat släppa tanken på den goda smaken.

Svar: Men oj, menar du? Då är jag ledsen för din skull att den inte finns mer.
Mitt liv 2.0

skriven
#7: Anonym

Makalös var makalöst god

skriven

Kommentera inlägget här :