Bodrato Fondente 70%

Jag kastar mig ut i mörka vatten och provar Bodrato Fondente.
 
En 70%-ig kaka i behändig storlek på 50 gram.
Smakfullt paketerad i genomskinlig plast.
 
Platta, blanka rutor i lagom storlek.
 
En mörk choklad, men med en mjuk rundhet i smaken.
Ingen bitterhet och väldigt långt från blockchokladkänsla.
Den lena. platta biten ligger stadigt och smälter sakta på tungan.
 
Det här är dock ingen choklad jag skulle ta med mig i soffan för en mysstund med filt och en bra bok.
Då vill jag ha variation, gärna en pralinask med mer lättäten choklad.
 
Men den är prefekt som första-hjälpen choklad.
När man är så där hysteriskt sugen på choklad att kroppen är på väg att lägga av.
Tunnelseendet är påkopplat och man bara MÅSTE ha choklad.
Då kan man ta en rad av denna för att återigen komma till sans och för att återställa balansen.
Den är så pass chokladig att man inte behöver så mycket för att bli nöjd.
 
 
Taggar: Bodrato Fondente 70%, mörk choklad, choklad från Italien;

Kommentarer :

#1: Susanna Maria J

Så gott!

skriven
#2: Escaping Reality-ett nytt liv

Det låter som en toppenchoklad att gå och skåpsäta en ruta då och då.

Svar: Helt rätt!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :