Gott Nytt Chokladår!

Lite stressigt att läsa bloggar runt jul- och nyår.
Alla är så ambitiösa med sina julbak, julpynt, godisrecept och nu senast, förslag på Nyårsmenyer.
Så klart roligt att läsa och väldigt inspirerande och jag blir verkligen imponerad av hur duktiga människor det finns, men fram för allt att de orkar och hinner.
Själv känner jag mig mest slö och lat...
Men jag är lika glad och nöjd för det!
Det finns ju köpegodis.
 
Det här är dagens ranson.
Inte så lyxigt kanske med tanke på vilken dag det är, men det funkar.
Marabourullarna med mint har jag blivit besatt av på senaste tiden och till min förskräckelse så är de svåra att få tag på.
Maxi verkar inte sälja dem alls, men däremot City Gross och Coop.
Så när jag väl hittar dem, gäller det att bunkra upp ett lager.
Kakan från Coop vet jag dock inget om, så den får bli en överraskning.
Låter ju gott, men det gör det ju oftast på omslaget.
 
En annan sak som stressar lite är alla årsresuméer som bloggarna får ur sig.
Det skulle ju vara roligt att gå igenom chokladåret, men vet inte riktigt hur jag ska få till det.
Ni kan väl hjälpa mig?
Ställ chokladrelaterade frågor så bygger jag ett inlägg på det.
Ni får några dagar på er, så svarar jag nästa år!
 
Önskar alla ett Gott Nytt År och må 2015 innehålla många praliner!
Taggar: Gott nytt år, årsresumé 2014, Marabou Mint choco, Marabou rullar, coop änglamark, coop caramel seasalt choklad, änglamark choklad, coop choklad;

Kommentarer :

#1: Eva

Gott Nytt År!
Om jag får önska så vill jag många recensioner av mörk choklad, helst med minst 60% kakao, av olika märken och med olika smak under hela 2015!

skriven
#2: Lesthi

Vilken var den favoritchoklad av alla år 2014, och sämsta chokladköp?

Svar: Tack Lesthi, mycket bra frågor! Det kan jag absolut skriva ett långt inlägg om :)
Chocochock

skriven
#3: Christin

Gott nytt år! Tänkte fråga vilken som var den bästa respektive sämsta chokladupplevelsen 2014 men den fråga var ju redan ställd så då får du berätta lite om när du varit på resande fot och om chokladen du då köpte med hem eller åt på plats.

Svar: Ja det var bra tänkt och ska bli roligt att svara på. Ska försöka få med lite reseminnen också :)
Chocochock

skriven
#4: Sara

Som tidigare nämt, bästa och sämsta chokladupplevelserna 2014. Vilken var den mest otippade? Vad hade du för återkommande favorit?

Sen något som i allmänhet vore roligt - hur skulle den PERFEKTA pralinen smaka/se ut för dig? Hur skulle den ultimata chokladasken vara?
Och så ett litet önskeuppdrag för 2015 från en laktosintolerant läsare - kan du inte försöka hitta någon riktigt god laktosfri mjölkchoklad?

Gott nytt år!

Svar: Tack för all a tips och önskningar! Nu har jag lite att ta tag i :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :