Whatchamacallit

 
 
Ja vad ska man kalla den?
 
Igår var jag till tandläkaren och lagade en tand som jag bitit av en lagning i, så den sprack.
Panik och ångest!
Men det gick bra och hur kan man fira det bättre än att köpa lite choklad?
 
 Så med hängande, tungt bedövad underkäke och okontrollerad dreglig mungipa, kilade jag in på Hemmakväll för att scanna sortimentet på USA-hyllan för att se om det tillkommit något nytt sedan sist.
Jag fastnade för en sådan där "vad den nu heter". 
Jordnötsdränkta crisp låter ju gott.
 
En bar av ljus choklad.
 
Jodå, crispfaktorn var tillfredsställande och det smakar jordnöt och kola som utlovat.
Kanske lite i sötaste laget, men helt OK om man har i åtanke att det inte är någon lyxbit.
 
Tack och lov förde expediten ett privat mobilsamtal samtidigt som hon tog betalt, vilket passade mig alldelses utmärkt då jag slapp konversera med förlamad mun.
Behövde bara nicka och le.
Vilket säkert såg ut som en grimas, men i alla fall....
Taggar: Whatchamacallit, godis USA, choklad från USA, amerikansk choklad;

Kommentarer :

#1: carolina

Den, Butterfinger och Baby Ruth är de tråkigaste tycker jag ;)
Har du instagram btw?:)

Svar: Dom två har jag inte smakat än. Nej, men jag har Facebook, gå gärna in och gilla sidan :)
Chocochock

skriven
#2: FrökenTV, bloggen om tv och film

måste testa

Svar: Ja allt ska provas så man vet om det är gott :). Hoppas du gillar den.
Chocochock

skriven
#3: Escaping Reality - ett nytt liv

Gillar att du efter tandläkaren köper något med just crisp och kola, det är ju som att be om en nt trasig lagning! ;-)

Svar: Men det var mjuk kola :)
Chocochock

skriven
#4: Sara

Tummen ned för jordnötter. Blä!

skriven
#5: Christin

Intressant sätt att belöna sej efter tandläkarbesöket :-)
Blir lite sugen trots att den verkar väl söt.

Svar: Bästa sättet i min värld :)
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :