Choklad på maten

Visst vill man ha något sött efter maten?
Och då helst choklad förstås!
Någon som fattat detta, är den italienska restaurangen Limone i Västerås.
Förutom att laga superpasta så är deras kötträtter också kanonfina.
Nu har de börjat med Lördagslunch. (Eller det kanske de har haft länge, men jag är sällan på stan så jag vet inte...)
 
För 125 kr har man 4-5 rätter att välja på.
I priset ingår såklart sallad och bröd, men även en "efterrättsbuffé".
 
Jag och mannen avnjöt en oxfilé i pepparsås med gudomligt god och krämig potatisgratäng och allt smakade fantastiskt.
Sen var det bara att hugga in på efterrätterna.
 
Kanske låter mer än vad det är, men visst blir man glad av att mötas av en godisskål!
 
Nästa skål var full med belgisk mörk choklad.
 
Fruktskålen och fatet med ost och kex hoppade jag över.
 
Tog istället för mig av chokladrutorna och här gällde det att vara taktisk.
Observera att kakan lutar och bitarna blir lägre och lägre...
Alltså siktade jag in mig till vänster på de högsta!
 
Första laddningen.
Kakan var överraskande saftig och nästan lite krämig.
Mums!
 
Den mörka chokladen var aningens lite för bitter.
Men bra att stoppa ner i väskan och ta fram vid akuta tillfällen.
 
Det är nog den mest prisvärda lunch jag ätit med tanke på hur gott allt smakade och hur mycket som ingick.
Riktigt bra valuta för pengarna!
 
(Ursäkta ett kanske udda och avvikande inlägg på denna chokladblogg, men det blev ju trots allt en chokladknorr på slutet).
 
 
Taggar: Limone, lunch, lördagslunch;

Kommentera inlägget här :