Mallo Cup

Då var det dags att prova Mallo Cup från USA.
 
Påminner onekligen om Reese´s Peanut Butter Cups. Var väl därför jag drogs till den.
Men jag är lite skeptisk till innehållet.
Vispad grädde?
 
Det kladdiga kletet har läckt ut i botten och pappret går inte riktigt att ta bort på vissa ställen.
 
Den "vispade grädden" visar sig vara en tunnflytande marshmallowssmet och är ganska god.
Men det första jag tänker på när jag biter i den är att det smakar cocos?
Vänder på kakan och läser i innehållsförteckningen som bekräftar att mina smaklökar funkar.
Den är strösslad med cocos och i det här fallet tar den nästan över smakmässigt.
 
En ganska mesig och försynt skapelse, som absolut är ätbar.
Jag blir t o m lite irriterad över att jag är tvungen att gnaga runt det insmälta pappret och därmed tvingas slänga en bit som inte går att äta.
Men jag har en kvar, så det är OK.
 
Ingen höjdarkvalitet på chokladen men den slinker ner och var över förväntan.
Kommer dock troligen inte att köpa den igen.
 
Taggar: Mallo Cup, choklad från USA, Amerikansk choklad;

Kommentera inlägget här :