mr. Goodbar

Är mr. Goodbar en good guy eller en bad guy mån tro?
 
En mjölchoklad med jordnötter från Hershey´s.
Det låter ju gott!
 
Av någon anledning så har jag alltid trott att Hershey´s är ett engelskt märke, men jag måste ha blandat ihop det med något annat.
Efter lite googling visar det sig att detta är ett stort amerikanskt märke och de saluför även Reesés och KitKat.
Kan det stämma?
Det har jag missat helt.
Får nästan skämmas.
Men KitKat tillverkas väl av Nestlé?
 
Snygga rutor i alla fall!
 
Någon i produktionen verkar dock ha klantat sig och vänt stämplarna upp och ner....
 
Bladtunn chokladkaka med generös mängd jordnötter.
Lite enklare choklad som denna blir ju lätt lite söt, så det salta hjälper upp.
 
Det bästa av allt är att man kan äta en hel kaka, men ändå bara få i sig 49 gram.
 
Taggar: mr. Goodbar, Hersey´s, choklad från USA, amerikansk choklad, choklad med jordnötter;

Kommentarer :

#1: Christin

Jag provade Hersheys mjölkchoklad ganska nyligen och tyckte inte alls om smaken.Skulle nog gillat den här med jordnötter bättre men är lätt avskräckt för vidare provning av det märket.

Svar: Ja jordnötterna gjorde susen!
Chocochock

skriven
#2: Matilda

Varför i hela fridens namn har jag inte sett din blogg innan?! Den är ju FANTASTISK!!!!

Svar: Å tack Matilda, det var snällt sagt!
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :