Vivani - ekologisk choklad

Jag köpte en ekologisk chokladkaka från Tyskland och valde länge mellan de olika smakerna.
 
Det blev en mörk choklad med nougatfyllning.
Låter som en mycket bra kombination i min värld!
Hade dock inga större förväntningar.
Den kostade bara 20 kr och kommer från Tyskland.
Hur god kan den vara...
 
Vecklar upp silverpappret och känner mig nöjd.
Rutor - check!
 
 Den är överraskande god!
Första raden tar mig med storm.
Rutorna smälter fint, chokladen är lagom mörk och ihop med den lena, mjuka nougatsmaken blir det riktigt ljuvligt.
 
När jag en kvart senare slickar av mig om fingrarna efter att ha ätit upp sista biten, ångrar jag mig att jag inte köpte fler varianter.
Det fanns säkert 20 olika smaksammansättningar.
Men inte trodde jag att en så billig och okänd kaka kunde tilltala mig så.
 
 
Taggar: Vivani, ekologisk choklad, organisk choklad, choklad från Tyskland;

Kommentarer :

#1: sara

Gud va kul att du är tillbaka!! Ser fram emot snickersinlägget :) och jag hoppas du får tag på fler av chokladkaka, 20 olika smaker lät spännande!

Svar: Tack Sara! Ja jag ska leta. Det kanske finns på Coop Extra i min stad också.
Chocochock

skriven
#2: Karin

Alltså åh, jag blir så hungrig när jag läser din blogg :)

Svar: Det är meningen :)
Chocochock

skriven
#3: Åsa i Växjö

Hej! Länge sen :) Eller inte.. kom jag på! Visst kommenterade jag för nån dag sen? Fniss! Ja ja.. I'm back :)

Tack för tipset ang Vivani Dunkle nougat! Hittade den i en hälsokostaffär i Växjö idag och kände igen den från din blogg. Köpte hem en kaka och testade den i kväll. Helt ok och känns ju nyttig och bra! Men.. hade inte fixat en HEL kaka på en gång. Blev åtta rutor för mig och jag borde nog ha stannat vid fyra. (KAN bero på att jag åt en Ben&Jerry's Chocolate fudge brownie innan :) )

Kram, Åsa

Svar: Va roligt att du hittade den, men lite klent att bara klara 8 rutor… :)Men glassen får väl ursäkta dig :)
Kram
Chocochock

skriven

Kommentera inlägget här :